„Verslo žinios“ apie restoraną ir konferencijų centrą „Siesta“:

Kad įsitvirtintų rinkoje, mažiausia kaina nežaidė

Gabija Vaitkevičienė„Verslo žinios“

 

Erdvė renginiams gali būti įkurta strategiškai patogioje vietoje, galima teikti kokybiškas paslaugas ir turėti nuolatinių klientų, kurie neieško mažiausios kainos rinkoje. Tačiau atsinaujinti vis tiek reikia – svarbu turėti, ką pasiūlyti, norint pritraukti naujų klientų ir išlaikyti lojalius.

Komplekso vieta – prie greitkelio Kaunas–Klaipėda – lemia ir verslo klientų segmentą: renginius „Siestoje“ dažnai organizuoja regiono įmonės, taip pat tos, kurių filialai išsidėstę visoje Lietuvoje, – jų atstovams iš skirtingų miestų patogu atvažiuoti į šalies vidurį.

„Mūsų klientai taip pat vertina restorano maistą. Jie nustemba, kad paprastame susirinkime gauna aukštos kokybės restorano maisto pietums. Virtuvę ir visą restorano koncepciją kuria šefas Jaroslavas Orševskis, nacionalinės virėjų rinktinės narys, su juo dirbame nuo pat atidarymo“, – sako Ingrida Labutinienė, UAB „Saulės pilys“, valdančios restoraną ir konferencijų centrą „Siesta“, bendraturtė.

Renginiai ir rinkodarai

Nors „Siesta“ rinkoje jau įsitvirtino, verslininkė sako, kad išskirtinumo siekia ir toliau. Be įprastų paslaugų – asmeninių švenčių ir verslo renginių, maitinimo, „Siesta“ siūlo ir smulkesnių restorano projektų. Naujausias – „Vakarienių klubas“, į kurį susirinkusiems svečiams specialius patiekalus ne iš meniu gamina ir pristato virtuvės šefas, taip pat „Desertų šou“ su kūrybiškais molekulinės virtuvės elementais.

„Taip pat organizuojame teminius vakarus – prancūzišką, ispanišką, amerikietišką, itališką. Žinoma, svarbiausias jų akcentas – virtuvės šefo kurta vakarienė, tačiau parengiame ir pramoginę programą – kviečiame muzikantų, atlikėjų, kartais mimų teatro aktorių ar someljė. Teminiai vakarai iš dalies yra ir rinkodaros priemonė, dalyvavimo juose kainą sąmoningai darome prieinamą (25–35 Eur), nors programa mums ir kainuoja daugiau. Tokiais renginiais siekiame pritraukti naujų nuolatinių klientų ir padėkoti esamiems“, – sako p. Labutinienė.

Jos teigimu, tokie sprendimai pasitvirtina, nes klientai grįžta: atvykusieji į verslo renginį sužino apie restoraną ir paskui nori čia organizuoti privačią šventę, ir atvirkščiai – pabuvę privačiame renginyje vėliau kreipiasi dėl konferencijų centro paslaugų.

 „Naujam rinkos žaidėjui reikia įrodyti, ką jis gali, kuo skiriasi nuo konkurentų. Tačiau tam nenaudojame kainodaros, nesutinkame siūlyti mažiausios kainos regione tam, kad pritrauktume klientų. Mūsų klientai žino, ką gauna už aukštesnę kainą, ir sutinka ją mokėti, o mes nuolat atsinaujiname, keičiame meniu, kad nenusibostų. Tad mažiausia kaina nėra mūsų konkurencinis pranašumas“, – sako p. Labutinienė.

Iš logistikos – į maitinimą

Komplekso netoli Babtų kūrimo, statybų, įrengimo darbai truko maždaug trejus metus. Į „Siestą“ investuota maždaug 1,5 mln. Eur, 480.000 Eur iš jų sudarė ES paramos lėšos. Tačiau p. Labutinienė sako, kad į įrangos atnaujinimą, aplinkos priežiūrą, infrastruktūrą investuojama nuolat. Per pastaruosius dvejus metus buvo atnaujinta virtuvės įranga, pastatytas naujas priestatas gamybos patalpoms, iš viso 2016–2017 m. investuota po 32.000 Eur, 2014–2015 m. – 10.000 ir 4.000 Eur. 2016 m. bendrovė gavo 406.000 Eur pajamų.

„Kai kūrėme „Siestą“, buvo daug atsitiktinumų, pavyzdžiui, tai, kad įsigijome pokario metais statytus pastatus, kuriuose kadaise buvo tiltų priežiūros tarnyba, saugojusi tiltus per Nevėžį ir Dubysą. Vėliau pastatai stovėjo apleisti ir buvo parduodami vienų kitiems, – pasakoja p. Labutinienė. – Iš pradžių svarstėme kurti maitinimo vietą, nes patogu atvažiuoti iš abiejų greitkelio pusių, aplink graži gamta. Tačiau kai projektavome, svarstėme, kaip pastatus prikelti naujam gyvenimui, išgryninome restorano ir salių renginiams koncepciją. Tai buvo iš komandinio darbo – architektų, virtuvės šefo – gimusi idėja.“

„Siestos“ savininkai Labutinai versle ne naujokai. Šeimai priklauso transporto UAB „Erabalta“, UAB „Limoris Invest“, tačiau p. Labutinienė sako, kad po ilgametės patirties logistikos versle netruko pajusti naujos srities specifikos.

„Šis verslas, ypač privačios šventės, yra susijęs su emocijomis. Nėra taip, kad parduodi kokybišką ar nekokybišką prekę ir dėl to klientas gali būti patenkintas arba ne. Kartu su paslauga jis gauna ir emociją, o tai suvaldyti sudėtinga dėl žmogiškojo veiksnio. Svarbu ne tik personalas, kas tuo metu dirba, bet ir paties svečio nuotaika, kaip nusiteikęs jis ateina“, – sako p. Labutinienė.

Plačiau: https://www.vz.lt/paslaugos/2017/12/25/kad-isitvirtintu-rinkoje-maziausia-kaina-nezaide#ixzz52SSUvH00